Friday, August 13, 2010

Äntligen Fredag/Friday at last

Så jag gick och snackade med vår allvetande sjuksköterska på jobbet idag angående mitt högra ben som gör ont. Hon tyckte jag skulle ringa min läkare direkt, vilket jag gjorde och jag fick en tid redan idag vid lunchtid. Åkte från jobbet vid 11 för att komma i tid till mitt läkarbesök. Läkaren sa att jag inte hade någon propp, och det är ju skönt att höra!
Däremot så har jag en överbelastad sena i foten- den som går från hälen och fram, samt att jag står väldigt mycket på jobbet- ungefär 7 timmar om dagen, har gjort att jag börjat samla lite lite vätska i benen. Fick en sån där elastisk tubbandage historia av läkaren och fick rådet att skaffa ordentliga stödstrumpor att ha på jobbet. Sagt och gjort, blir till att snacka med kundservice's strupguru redan på Måndag!

Just nu sitter jag här i sängen med stödstrumpan på. Benet gör fortfarande rätt så ont och jag är inte gärna uppe och går just nu. Har tagit fram mina gamla kryckor ifall det blir för jobbigt :P





I went to see the know-it-all nurse in customer service at work today regarding my right leg. She said I should call my GP as soon as possible which I did and got an appointment at noon today. Doctor said I did not have a blood cloth, so that's a relief. I do however have an overworked ligament in my foot, the one that goes from the heel and forward, and all the standing at work- 7h per day has made my leg starting to collect a little bit of fluids. I got a piece of tubular bandage from the doctor to use for now, but he did suggest me to wear some kind of support socks at work to see if that helps. So on Monday I'll talk with the support sock guru at work.
I'm wearing my tubular bandage now, my leg still hurts a bit so I'm not really wanting to be up and about much now obviously. Have even taken out my old pair of crutches just in case it gets too troublesome to move around :P


Nä, nu måste jag verkligen få i mig någon middag. Blev inte ens någon lunch idag eftersom jag skulle till läkaren!

Time for a late dinner! I didn't even have lunch today because of my appointment with the doctor!

After dinner I'm going to watch a movie :)

No comments:

Post a Comment